„Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131617" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131617 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
„Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.
Název v anglickém jazyce
We need young blood: how the school management chooses new teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to provide insight into the decision-making process of school management in the recruitment of teachers. In-depth qualitative survey interviews were conducted in the fall of 2022 with the leadership of six schools that hired novice teachers for the 2022/2023 school year. In this paper, I declare, based on the statements of the school leadership, why these teachers were recruited, the process the leadership took, and what they expect from these teachers. The research showed that school management preferred young candidates, especially when they were recent teacher graduates. In making decisions about their recruitment, school managements gave priority to personal sympathies and feelings rather than objective indicators
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů