Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím : případová studie s Twine2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00133533" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00133533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202302-0003_vyuziti_interaktivnich_nelinearnich_pribehu_pro_vyuku_dejin_kazdodennosti_na_zaklade_prace_s_digitalizovanym_ku.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202302-0003_vyuziti_interaktivnich_nelinearnich_pribehu_pro_vyuku_dejin_kazdodennosti_na_zaklade_prace_s_digitalizovanym_ku.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.002" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím : případová studie s Twine2
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je popsat proces návrhu a vývoje nelineárního interaktivního multimediálního příběhu postaveného na práci s digitalizovaným kulturním dědictvím, který slouží pro edukaci v oblasti dějin každodennosti. Studie je konstruovaná jako případová studie a kombinuje následující výzkumné metody: rozhovory s učiteli (3) ze středních škol, dotazníky od žáků středních škol (58), dotazníky od univerzitních studentů (6) a posudky odborných recenzentů (2). Studie prezentuje navazující design kombinující kvalitativní a kvantitativní zpětnou vazbu užívanou pro iterativní vývoj výsledného produktu. Výsledky studie naznačují, že zvolená forma vzdělávacího materiálu je studenty vnímaná jako efektivní, zábavná a rozvíjející, vedoucí k hlubšímu pochopení fenoménu každodennosti v dějepisném kontextu.
Název v anglickém jazyce
Using Interactive Non-Linear Stories To Teach The History Of Everyday Life By Working With Digitised Cultural Heritage : A Case Study With Twine2
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to provide a description of the process of designing and developing a non-linear interactive multimedia story based on the use of digitized cultural heritage for purposes of educating students about history of everyday life. The study takes the form of a case study and employs a combination of research methods: interviews with teachers from secondary schools (3), questionnaires completed by secondary school students (58), questionnaires completed by university students (6), and opinions provided by expert reviewers (2). The study utilizes a follow-up design that incorporates both qualitative and quantitative feedback in order to facilitate the iterative development of the final product. The results of the study suggest that the chosen form of educational material is perceived by students as effective, entertaining, and conducive to personal development, resulting in a deeper understanding of the concept of everyday life in the past.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
130-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—