Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím : případová studie s Twine2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00133533" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00133533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202302-0003_vyuziti_interaktivnich_nelinearnich_pribehu_pro_vyuku_dejin_kazdodennosti_na_zaklade_prace_s_digitalizovanym_ku.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202302-0003_vyuziti_interaktivnich_nelinearnich_pribehu_pro_vyuku_dejin_kazdodennosti_na_zaklade_prace_s_digitalizovanym_ku.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.002" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím : případová studie s Twine2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je popsat proces návrhu a vývoje nelineárního interaktivního multimediálního příběhu postaveného na práci s digitalizovaným kulturním dědictvím, který slouží pro edukaci v oblasti dějin každodennosti. Studie je konstruovaná jako případová studie a kombinuje následující výzkumné metody: rozhovory s učiteli (3) ze středních škol, dotazníky od žáků středních škol (58), dotazníky od univerzitních studentů (6) a posudky odborných recenzentů (2). Studie prezentuje navazující design kombinující kvalitativní a kvantitativní zpětnou vazbu užívanou pro iterativní vývoj výsledného produktu. Výsledky studie naznačují, že zvolená forma vzdělávacího materiálu je studenty vnímaná jako efektivní, zábavná a rozvíjející, vedoucí k hlubšímu pochopení fenoménu každodennosti v dějepisném kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Interactive Non-Linear Stories To Teach The History Of Everyday Life By Working With Digitised Cultural Heritage : A Case Study With Twine2

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to provide a description of the process of designing and developing a non-linear interactive multimedia story based on the use of digitized cultural heritage for purposes of educating students about history of everyday life. The study takes the form of a case study and employs a combination of research methods: interviews with teachers from secondary schools (3), questionnaires completed by secondary school students (58), questionnaires completed by university students (6), and opinions provided by expert reviewers (2). The study utilizes a follow-up design that incorporates both qualitative and quantitative feedback in order to facilitate the iterative development of the final product. The results of the study suggest that the chosen form of educational material is perceived by students as effective, entertaining, and conducive to personal development, resulting in a deeper understanding of the concept of everyday life in the past.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    130-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus