Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical activity in boys attending three types of secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F15%3A00087187" target="_blank" >RIV/00216224:14510/15:00087187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical activity in boys attending three types of secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction Physical activity is suggested to be an essential part of everyday life, especially during growth and rapid development of school-aged children. Aim of paper The aim of this paper is to find out whether and how often students ? boys who attend three types of secondary schools (which differ in the level of difficulty) ? are devoted to physical activities in their free time. Material and Methods The research set was composed of students who attend three different types of secondary schools: secondary grammar school - 46 ?Grammar students?, automobile secondary school (study programmes finished with national secondary school exam) ? 48 ?Students? and apprentices of the study programme not finished with the national school leaving exam ? 50 ?Apprentices?. In total, 144 boys participated in the research. A standardized questionnaire was used to find out about the physical activities of the above informants.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical activity in boys attending three types of secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction Physical activity is suggested to be an essential part of everyday life, especially during growth and rapid development of school-aged children. Aim of paper The aim of this paper is to find out whether and how often students ? boys who attend three types of secondary schools (which differ in the level of difficulty) ? are devoted to physical activities in their free time. Material and Methods The research set was composed of students who attend three different types of secondary schools: secondary grammar school - 46 ?Grammar students?, automobile secondary school (study programmes finished with national secondary school exam) ? 48 ?Students? and apprentices of the study programme not finished with the national school leaving exam ? 50 ?Apprentices?. In total, 144 boys participated in the research. A standardized questionnaire was used to find out about the physical activities of the above informants.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Activity & Education - Physical Culture in Three European Countries

  • ISBN

    9788362750238

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6-14

  • Počet stran knihy

    105

  • Název nakladatele

    Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz

  • Místo vydání

    Bydgoszcz

  • Kód UT WoS kapitoly