Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00134404" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00134404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/28/contribution/57199" target="_blank" >https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/28/contribution/57199</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For more than two decades, the concept of self-regulation and self-regulated learning has received a great deal of attention in the scientific discourse of educational science, due to its proposed positive relationship with students' learning outcomes. To date, several different definitions and models of self-regulation and self-regulated learning have been proposed, leading to some theoretical fragmentation and confusion. Nevertheless, most definitions and models consider self-regulated learning as a cyclical process consisting of three phases: 1) the preparatory phase, 2) the performance phase (i.e., the phase of actual task performance), and 3) the reflective or the appraisal phase. Within each of these three general phases, students then engage in a range of cognitive, affective and metacognitive processes.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning

  • Popis výsledku anglicky

    For more than two decades, the concept of self-regulation and self-regulated learning has received a great deal of attention in the scientific discourse of educational science, due to its proposed positive relationship with students' learning outcomes. To date, several different definitions and models of self-regulation and self-regulated learning have been proposed, leading to some theoretical fragmentation and confusion. Nevertheless, most definitions and models consider self-regulated learning as a cyclical process consisting of three phases: 1) the preparatory phase, 2) the performance phase (i.e., the phase of actual task performance), and 3) the reflective or the appraisal phase. Within each of these three general phases, students then engage in a range of cognitive, affective and metacognitive processes.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-08218S" target="_blank" >GA21-08218S: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů