Mody učení dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00135965" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00135965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mody učení dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme ve výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.
Název v anglickém jazyce
Modes of Adult Learning
Popis výsledku anglicky
This chapter presents contemporary learning theories synthetically from the perspective of individual modes of adult learning. Jarvis identified the educator’s commitment when he stated that the fundamental aim of education is to help the learners become independent in their learning. Inspired by Jarvis, we proceed from directed learning through facilitated learning, then self-directed learning, to naturally emerging learning.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy
ISBN
9788027139149
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
227-241
Počet stran knihy
395
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—