Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art museum collections in the light of social media : typology of the possibilities of presenting art collections on social media in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00136766" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00136766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/en/node/80180" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/en/node/80180</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2024-1-2" target="_blank" >10.5817/MuB2024-1-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art museum collections in the light of social media : typology of the possibilities of presenting art collections on social media in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study provides an insight into the issue of presenting the collections of art museums on social media in the Czech Republic, which is based on the results of qualitative research conducted in 2023. The issue of social networking is placed in a theoretical frame, examples of working with collections on social media abroad are outlined and the research methodology is described in detail. The main goal of the article is to present a typology resulting from the research, which shows the possibilities by which the art museums under investigation approach the presentation of their collections. At the same time, a context is added that outlines the conditions which influence the social networking in museums and thereby also the presentation of collections.

  • Název v anglickém jazyce

    Art museum collections in the light of social media : typology of the possibilities of presenting art collections on social media in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides an insight into the issue of presenting the collections of art museums on social media in the Czech Republic, which is based on the results of qualitative research conducted in 2023. The issue of social networking is placed in a theoretical frame, examples of working with collections on social media abroad are outlined and the research methodology is described in detail. The main goal of the article is to present a typology resulting from the research, which shows the possibilities by which the art museums under investigation approach the presentation of their collections. At the same time, a context is added that outlines the conditions which influence the social networking in museums and thereby also the presentation of collections.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Museologica Brunensia

  • ISSN

    1805-4722

  • e-ISSN

    2464-5362

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    14-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201263459