Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Distributive and Cumulative Readings Acquisition : Experimental Evidence from Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137173" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://anglistika.upol.cz/olinco2023proceedings/" target="_blank" >https://anglistika.upol.cz/olinco2023proceedings/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.24.24465081" target="_blank" >10.5507/ff.24.24465081</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Distributive and Cumulative Readings Acquisition : Experimental Evidence from Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The child’s mother tongue acquisition is a gradual process of linguistic and communicative competencies. It is related to the child’s overall development, thinking, and cognition. This paper discusses the issue of the acquisition of distributivity, quantifiers, and nominal phrases in the Czech language. The study aims to discover at what age the obligatory distributive interpretation of the universal quantifier (UQ) každý ‘each’ appears in the language of Czech children. We focused on Czech UQs and bare NPs concerning their distributive and cumulative interpretation (since definiteness in Czech as a grammatical category is questionable at least, see Šimík and Demian 2020), which left us with two issues that we would like to address in the current paper: (i) What is the learning development of UQs/bare NPs? (ii) Is there a correlation between the acquisition of the correct obligatory distributive meaning for Czech UQs and the tendency to reject the distributive interpretation of bare NPs?

  • Název v anglickém jazyce

    The Distributive and Cumulative Readings Acquisition : Experimental Evidence from Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The child’s mother tongue acquisition is a gradual process of linguistic and communicative competencies. It is related to the child’s overall development, thinking, and cognition. This paper discusses the issue of the acquisition of distributivity, quantifiers, and nominal phrases in the Czech language. The study aims to discover at what age the obligatory distributive interpretation of the universal quantifier (UQ) každý ‘each’ appears in the language of Czech children. We focused on Czech UQs and bare NPs concerning their distributive and cumulative interpretation (since definiteness in Czech as a grammatical category is questionable at least, see Šimík and Demian 2020), which left us with two issues that we would like to address in the current paper: (i) What is the learning development of UQs/bare NPs? (ii) Is there a correlation between the acquisition of the correct obligatory distributive meaning for Czech UQs and the tendency to reject the distributive interpretation of bare NPs?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Language Use and Linguistic Structure Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023

  • ISBN

    9788024465081

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    190-209

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku