Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applying dynamic network actor models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139417" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://events.manchester.ac.uk/event/event:y2os-lrta2ihl-frydvm" target="_blank" >https://events.manchester.ac.uk/event/event:y2os-lrta2ihl-frydvm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying dynamic network actor models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dynamic Network Actor-oriented Models (DyNAMs) aim to capture the dynamic, relational, and actor-oriented nature of interaction, and are specifically tailored to fine-grained time-stamped data. This presentation has two primary aims: to introduce DyNAMs along with the key differences between DyNAMs and the related network models, and to illustrate their application through a case study of group work interactions in educational settings. The practical usability of DyNAMs will be demonstrated through an exploration of how temporal, relational, attribute-based, and group-level mechanisms influence interaction dynamics within classroom group work. Furthermore, the presentation will address current challenges associated with applying DyNAMs and suggest solutions to these issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Applying dynamic network actor models

  • Popis výsledku anglicky

    Dynamic Network Actor-oriented Models (DyNAMs) aim to capture the dynamic, relational, and actor-oriented nature of interaction, and are specifically tailored to fine-grained time-stamped data. This presentation has two primary aims: to introduce DyNAMs along with the key differences between DyNAMs and the related network models, and to illustrate their application through a case study of group work interactions in educational settings. The practical usability of DyNAMs will be demonstrated through an exploration of how temporal, relational, attribute-based, and group-level mechanisms influence interaction dynamics within classroom group work. Furthermore, the presentation will address current challenges associated with applying DyNAMs and suggest solutions to these issues.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů