Tržní orientace u hi-tech firem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F07%3A00020866" target="_blank" >RIV/00216224:14220/07:00020866 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26510/07:PU72752
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tržní orientace u hi-tech firem
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on market orientation in the Czech Republic. Market orientation is very important and topical because of its influence on company results. In the first part of this paper there is a compilation of theoretical information about marketorientation by authors working in this field. The second part describes two researches held in Czech companies during the last three years. The third part of this paper gives information about the current research project of the authors. The project iscalled Research on Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms and is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493). In this part there is the information about the aims of the project, its methodology and contributions. Thelast part of this paper points out the importance of hi-tech companies for the economy and also describes their characteristics. Possible future directions of the research project are emphasized in the conclusion of this paper.
Název v anglickém jazyce
MARKET ORIENTATION IN HI-TECH FIRMS
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on market orientation in the Czech Republic. Market orientation is very important and topical because of its influence on company results. In the first part of this paper there is a compilation of theoretical information about marketorientation by authors working in this field. The second part describes two researches held in Czech companies during the last three years. The third part of this paper gives information about the current research project of the authors. The project iscalled Research on Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms and is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493). In this part there is the information about the aims of the project, its methodology and contributions. Thelast part of this paper points out the importance of hi-tech companies for the economy and also describes their characteristics. Possible future directions of the research project are emphasized in the conclusion of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Festive Scientific Conference on the Occasion of 15th Anniversary of the Establishemnt of Faculty of Business and Management Brno University of Technology
ISBN
978-80-214-3482-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
230
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
12. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—