Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tržní orientace u hi-tech firem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F07%3A00020866" target="_blank" >RIV/00216224:14220/07:00020866 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/07:PU72752

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tržní orientace u hi-tech firem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on market orientation in the Czech Republic. Market orientation is very important and topical because of its influence on company results. In the first part of this paper there is a compilation of theoretical information about marketorientation by authors working in this field. The second part describes two researches held in Czech companies during the last three years. The third part of this paper gives information about the current research project of the authors. The project iscalled Research on Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms and is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493). In this part there is the information about the aims of the project, its methodology and contributions. Thelast part of this paper points out the importance of hi-tech companies for the economy and also describes their characteristics. Possible future directions of the research project are emphasized in the conclusion of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    MARKET ORIENTATION IN HI-TECH FIRMS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on market orientation in the Czech Republic. Market orientation is very important and topical because of its influence on company results. In the first part of this paper there is a compilation of theoretical information about marketorientation by authors working in this field. The second part describes two researches held in Czech companies during the last three years. The third part of this paper gives information about the current research project of the authors. The project iscalled Research on Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms and is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493). In this part there is the information about the aims of the project, its methodology and contributions. Thelast part of this paper points out the importance of hi-tech companies for the economy and also describes their characteristics. Possible future directions of the research project are emphasized in the conclusion of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Festive Scientific Conference on the Occasion of 15th Anniversary of the Establishemnt of Faculty of Business and Management Brno University of Technology

  • ISBN

    978-80-214-3482-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    230

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    12. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku