Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Method of Measuring Market Orientation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F07%3A00020860" target="_blank" >RIV/00216224:14220/07:00020860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Method of Measuring Market Orientation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the method of measuring market orientation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The first part of this paper describes the factors, which influence market orientation.The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper proposes the new methods of measuring of market orientation. The detailed information about all items of the factors isincluded in this part of the chapter. The third part of this paper verifies the validity of new methods of measuring market orientation. Cronbach alfa was used for validation of the method. We plan to use the most important principles of the method forour recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms. The research project is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).

  • Název v anglickém jazyce

    The Method of Measuring Market Orientation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the method of measuring market orientation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The first part of this paper describes the factors, which influence market orientation.The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper proposes the new methods of measuring of market orientation. The detailed information about all items of the factors isincluded in this part of the chapter. The third part of this paper verifies the validity of new methods of measuring market orientation. Cronbach alfa was used for validation of the method. We plan to use the most important principles of the method forour recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms. The research project is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics bulletin

  • ISSN

    1545-2921

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus