The Method of Measuring Market Orientation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F07%3A00020860" target="_blank" >RIV/00216224:14220/07:00020860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Method of Measuring Market Orientation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the method of measuring market orientation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The first part of this paper describes the factors, which influence market orientation.The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper proposes the new methods of measuring of market orientation. The detailed information about all items of the factors isincluded in this part of the chapter. The third part of this paper verifies the validity of new methods of measuring market orientation. Cronbach alfa was used for validation of the method. We plan to use the most important principles of the method forour recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms. The research project is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Název v anglickém jazyce
The Method of Measuring Market Orientation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the method of measuring market orientation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The first part of this paper describes the factors, which influence market orientation.The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper proposes the new methods of measuring of market orientation. The detailed information about all items of the factors isincluded in this part of the chapter. The third part of this paper verifies the validity of new methods of measuring market orientation. Cronbach alfa was used for validation of the method. We plan to use the most important principles of the method forour recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms. The research project is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics bulletin
ISSN
1545-2921
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. 28
Číslo periodika v rámci svazku
33
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—