Bariéry aplikace tržní orientace v podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F08%3A00025220" target="_blank" >RIV/00216224:14220/08:00025220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to find the gaps of application market orientation. The first part of this paper analyses the factors influence market orientation. The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper includes important knowledge from the second research and one pre-research realized in the Czech Republic. These knowledge show new barriers of using market orientation at firms. We plan to verify these barriers in our recent research project. The research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Název v anglickém jazyce
Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to find the gaps of application market orientation. The first part of this paper analyses the factors influence market orientation. The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper includes important knowledge from the second research and one pre-research realized in the Czech Republic. These knowledge show new barriers of using market orientation at firms. We plan to verify these barriers in our recent research project. The research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th International Scientific Conference ECO-TREND 2008
ISBN
978-973-144-205-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Constantin Brancusi University of Targu Jiu
Místo vydání
Targu Jiu
Místo konání akce
Targu Jiu
Datum konání akce
21. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—