Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility and its influence on quality of life – case study on arcelormittal Ostrava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F16%3A00093030" target="_blank" >RIV/00216224:14220/16:00093030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility and its influence on quality of life – case study on arcelormittal Ostrava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the concept of CSR and shows how this tool is problematic (e.g. because it exceed the legal concept). Is CSR really a responsible policy or just a mere tool of marketing? CSR in practice often fails because the consumer or the investor is not able to distinguish between socially responsible and socially irresponsible companies. This issue is demonstrated on a recent concrete example of the Czech case of ArcelorMittal - Ostrava Radvanice. This practical example is demonstrating how the legal instruments were applied in this specific case; recent recodification shift in terms of CR is outlined. In conclusion the authors discuss the possibilities of improvements of the legal regulation of CSR, they recommend to assess the companies with regard to the factual concordance of declared and actually performed CSR (e.g. lessening of negative impacts on the environment).

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility and its influence on quality of life – case study on arcelormittal Ostrava

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the concept of CSR and shows how this tool is problematic (e.g. because it exceed the legal concept). Is CSR really a responsible policy or just a mere tool of marketing? CSR in practice often fails because the consumer or the investor is not able to distinguish between socially responsible and socially irresponsible companies. This issue is demonstrated on a recent concrete example of the Czech case of ArcelorMittal - Ostrava Radvanice. This practical example is demonstrating how the legal instruments were applied in this specific case; recent recodification shift in terms of CR is outlined. In conclusion the authors discuss the possibilities of improvements of the legal regulation of CSR, they recommend to assess the companies with regard to the factual concordance of declared and actually performed CSR (e.g. lessening of negative impacts on the environment).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia OECOLOGICA

  • ISSN

    1802-212X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    11-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus