Společenská odpovědnost firem : etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F10%3A00503534" target="_blank" >RIV/49777513:23510/10:00503534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem : etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem se stala fenoménem současné doby. Koncept CSR je podporován řadou významných mezinárodních organizací. Například Evropská unie v tzv. Green Paper z roku 2001 definovala CSR jako ?dobrovolné integrování sociálních a ekologických aspektů do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders.? (Green Paper, 2001) Publikace zahrnuje nejen teoretický rámec CSR, ale i její aplikaci v praxi na konkrétních příkladech formou případových studií zařazených na konci knihy. Kniha se podrobně věnuje implementaci CSR do strategie firmy, jednotlivým pilířům společensky odpovědného podnikání. Řeší problematiku rovných příležitostí, outplacementu, sociálního marketingu, Fair Trade, dále pak hodnocení a reportování CSR. Zabývá se kritikou tohoto konceptu, dopadem globální krize na společensky odpovědné aktivity firem a budoucím vývojem konceptu CSR. Oproti dobrým příkladům přináší varování v podobě prezentace nezodpovědného podnikání nadnárodních společností
Název v anglickém jazyce
Corporate Social Responsibility - ethic enterprising and social responsibility in practice
Popis výsledku anglicky
Corporate Social Responsibility became a phenomenon of present times. The CSR concept is supported by a range of significant international organizations. The European Union and so called Green Paper from 2001 defined CSR as ?voluntary integration of social and ecological aspects into everyday company operations and stakeholders interactions?. (Green Paper, 2001) The publication involves not only the theoretical framework of CSR but also its application in use on concrete examples formed of case study mentioned at the end of the book. The book closely attends to the implementation of CSR into the company´s strategy and particular pillars of socially responsible enterprising. It solves the issue of equal chances, outplacement, social marketing, Fair Tade, then, evaluation and reporting of CSR. The author speculates on criticism of this concept, its impact of global crisis on socially responsible company activities and future development of CSR concept. Compared to good examples, it bring
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87269-12-1
Počet stran knihy
189
Název nakladatele
OPS
Místo vydání
Kanina
Kód UT WoS knihy
—