Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F09%3A00009308" target="_blank" >RIV/00216275:25410/09:00009308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Initially it was the corporate social responsibility concept; later other similar concepts have emerged. Corporate social responsiveness turned out to be a significant alternative concept. This article deals with a corporate social responsibility (CSR) and corporate social responsiveness (CSR2) and the analysis of usage on B2B market. Company research in industry was carried out in the Czech Republic. The aim was to determine whether the CSR or CSR2 concept penetrated into the firms and their supplier-customer relationships. Specifically, the research focused on the enterprise approach to CSR and CSR2 concept and evaluation of suppliers based on CSR criteria. The question is what concept penetrated into practice ? it is CSR or CSR2?

  • Název v anglickém jazyce

    The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Initially it was the corporate social responsibility concept; later other similar concepts have emerged. Corporate social responsiveness turned out to be a significant alternative concept. This article deals with a corporate social responsibility (CSR) and corporate social responsiveness (CSR2) and the analysis of usage on B2B market. Company research in industry was carried out in the Czech Republic. The aim was to determine whether the CSR or CSR2 concept penetrated into the firms and their supplier-customer relationships. Specifically, the research focused on the enterprise approach to CSR and CSR2 concept and evaluation of suppliers based on CSR criteria. The question is what concept penetrated into practice ? it is CSR or CSR2?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SP%2F4I2%2F60%2F07" target="_blank" >SP/4I2/60/07: Indikátory pro hodnocení a modelování internakcí mezi životním prostředím, ekonomikou a sociálními souvislostmi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Business and Economics

  • ISSN

    1109-9526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus