The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F09%3A00009308" target="_blank" >RIV/00216275:25410/09:00009308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness
Popis výsledku v původním jazyce
Initially it was the corporate social responsibility concept; later other similar concepts have emerged. Corporate social responsiveness turned out to be a significant alternative concept. This article deals with a corporate social responsibility (CSR) and corporate social responsiveness (CSR2) and the analysis of usage on B2B market. Company research in industry was carried out in the Czech Republic. The aim was to determine whether the CSR or CSR2 concept penetrated into the firms and their supplier-customer relationships. Specifically, the research focused on the enterprise approach to CSR and CSR2 concept and evaluation of suppliers based on CSR criteria. The question is what concept penetrated into practice ? it is CSR or CSR2?
Název v anglickém jazyce
The B2B Market: Corporate Social Responsibility or Corporate Social Responsiveness
Popis výsledku anglicky
Initially it was the corporate social responsibility concept; later other similar concepts have emerged. Corporate social responsiveness turned out to be a significant alternative concept. This article deals with a corporate social responsibility (CSR) and corporate social responsiveness (CSR2) and the analysis of usage on B2B market. Company research in industry was carried out in the Czech Republic. The aim was to determine whether the CSR or CSR2 concept penetrated into the firms and their supplier-customer relationships. Specifically, the research focused on the enterprise approach to CSR and CSR2 concept and evaluation of suppliers based on CSR criteria. The question is what concept penetrated into practice ? it is CSR or CSR2?
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4I2%2F60%2F07" target="_blank" >SP/4I2/60/07: Indikátory pro hodnocení a modelování internakcí mezi životním prostředím, ekonomikou a sociálními souvislostmi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS Transactions on Business and Economics
ISSN
1109-9526
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—