Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Public Opinion and Media on Judicial Decision-Making: Elite Judges’ Perceptions and Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F23%3A00134393" target="_blank" >RIV/00216224:14220/23:00134393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iacajournal.org/articles/10.36745/ijca.528" target="_blank" >https://iacajournal.org/articles/10.36745/ijca.528</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36745/IJCA.528" target="_blank" >10.36745/IJCA.528</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Public Opinion and Media on Judicial Decision-Making: Elite Judges’ Perceptions and Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Numerous studies have established that public opinion and the media influence judges in their decision-making. Previous research has relied predominantly on quantitative approaches. This paper brings a new perspective by employing a different strategy. Based on in-depth interviews with justices of the Czech Constitutional Court, it shows how elite judges think about public opinion and media, and the influence of these on judicial decision-making. The paper creates a typology of different judicial styles and attitudes towards media and public opinion. It shows that one polar category of judges employs deliberate strategies to affect the media and draw public opinion on their side. In contrast, the opposite one seeks to minimize or even avoid public and media exposure.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Public Opinion and Media on Judicial Decision-Making: Elite Judges’ Perceptions and Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    Numerous studies have established that public opinion and the media influence judges in their decision-making. Previous research has relied predominantly on quantitative approaches. This paper brings a new perspective by employing a different strategy. Based on in-depth interviews with justices of the Czech Constitutional Court, it shows how elite judges think about public opinion and media, and the influence of these on judicial decision-making. The paper creates a typology of different judicial styles and attitudes towards media and public opinion. It shows that one polar category of judges employs deliberate strategies to affect the media and draw public opinion on their side. In contrast, the opposite one seeks to minimize or even avoid public and media exposure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-10100S" target="_blank" >GA17-10100S: Mimoprávní vlivy na rozhodování Ústavního soudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Court Administration

  • ISSN

    2156-7964

  • e-ISSN

    2156-7964

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183046931