Školní úspěšnost žáků mladšího školního věku - možnosti predikce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F00%3A00003034" target="_blank" >RIV/00216224:14230/00:00003034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní úspěšnost žáků mladšího školního věku - možnosti predikce
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek shrnuje poznatky získané v průběhu dvouletého longitudinálního výzkumu uskutečněném v letech 1999 až 2000 v Brně Katedrou psychologie FSS MU za podpory British Know How Fund. Hlavním cílem projektu bylo zjistit současné vývojové zvláštnosti dětí mladšího školního věku ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, zvláště těch, jejichž mateřštinou není český jazyk a přispět tak k diskusi o vytváření odpovídajícího způsobu výchovně vzdělávací práce s těmito dětmi. Výzkum zahrnoval 370 žákůdruhých tříd a o rok později stejných žáků ve třetích třídách dvanácti škol (z toho čtyř zvláštních) v centrální části Brna. Příspěvek shrnuje poznatky získané v první části našeho projektu. V ní jsme se pokusili výzkumně prostudovat prediktivní validiturůzných indikátorů školního úspěchu na vzorku dětí druhých a (o rok později) třetích tříd základních a zvláštních škol, a to dětí pocházejících jak ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, tak z prostředí, které sociokulturně znevýho
Název v anglickém jazyce
ACADEMIC SUCCESS AT EARLY SCHOOL AGE - MEANS OF PREDICTION
Popis výsledku anglicky
This paper summarises the findings of the two-year longitudinal study done in 1999 and 2000 in Brno by the Department of Psychology, School of Social Studies Masaryk University supported by the British Know How Fund . Main goal of the project was to findthe present developmental characteristics of socioculturally disadvantaged children at early school age especially of those whose mother language is not Czech and thus contribute to the discussion about the appropriate approach to educational work withthese children. The study use a sample of 370 second-grade children who were also tested at their third grade. Children in our sample attend 12 schools (of which 4 are special schools) in the central part of Brno.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
FSS MU
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—