Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hráči počítačových her a jejich vztahy s rodiči a přáteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F01%3A00004417" target="_blank" >RIV/00216224:14230/01:00004417 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/01:26015020

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hráči počítačových her a jejich vztahy s rodiči a přáteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie byla explorace vztah&amp;ů s rodiči a vrstevníky hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Hráči počítačových her vnímají rodiče jako zdroj pomoci a podpory. Registrují projevy rodičovské lásky. V intimní oblasti se svým rodičům ppříliš nesvěřují. Se svými rodiči vstupují do konfliktů zřídka. Podstatnou složkou vztahů hráčů s vrstevníky jsou aktivity volného času. Přátelé jsou vnímáni jako zdroj opory a pomoci. Se svými pocity a tajemstvími se respondenti více svěřují přátelům než rodičům. Struktura vztahů s rodiči je tvořenatřemi složkami - soudržnost, důvěrné přijetí, odmítání. Strukturu vztahů s přáteli také tři komponenty - podpora, přijetí, odstup.

  • Název v anglickém jazyce

    Players of computer games and relationship with their parents and friends

  • Popis výsledku anglicky

    This study is focused on exploration of relationship of computer games players with their parents and friends. A total of 76 players (N=76, age 14-19) who were suitable for two criteria: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours aweek), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). Parents and friends are important source of help and support for players. They don't argue with parents very often. Leisure time activities are important part of relationship between players and their peers. Players confide with secrets and feelings to their friends more than parents. Factor analysis disclosed three components of relationship between players and parents - cohesion, acceptance, refusal, and three components of relationship between players and their friends - support, acceptance, distance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F98%2F1007" target="_blank" >GA406/98/1007: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XLV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus