Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00008943" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00008943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK
Popis výsledku v původním jazyce
K základním nástrojům psychologa patří nejrůznější testové metody. Psychologie se dovolává jejich objektivity, získané za pomocí akademického bádání. Objektivita je zajištěna taktéž standardizovanou administrací popsanou v manuálech. Otázka, kterou se snaží zodpovědět tato práce je, jakým způsobem celé testování ovlivňuje ten, kdo jednotlivé diagnostické metody administruje. Obzvlášť citlivé toto téma může být při diagnostice dětí. Dítě je vnímavé na to, jakým způsobem s ním dospělí komunikují. Tato práce se zaměřuje na možný vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testovací situaci. Výzkum se opírá o data sebraná v rámci mezinárodního projektu ELSPAC - druhá vlna šetření jedenáctiletých dětí, probíhajícího na pracovišti CVVOE FSS v Brně. Jedná se o kvantitativní analýzu výsledků z WISC-III u jedenáctiletých dětí v závislosti na osobnostní rovnici testátora.
Název v anglickém jazyce
The influence of administrator?s personal equation on the results in WISC-IIIUK
Popis výsledku anglicky
Test methods are basic psychology tools. Psychology is calling for their objectivity, which is obtained from academic research. Objectivity is guaranteed also by standardised administration described in the manual. The question this work is trying to answer is how the administrator of a test method is influencing the result. This problem could be especially relevant during the diagnosis of children. Children are very sensitive at the way how adults are speaking with them. This work looks at the possibleinfluence of administrator?s personal equation on the children?s results. This research is based on data gathered in the ELSPAC international project ? second round of examination of eleven-year-old children at the CVVOE in Brno. This research is a quantitative analysis of the results of WISC-III administered to eleven-year-old children in relation to the personal equation of an administrator.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální procesy a osobnost 2003
ISBN
80-86633-09-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
86-92
Název nakladatele
Psychologický ústav FF MU v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—