Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00008943" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00008943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    K základním nástrojům psychologa patří nejrůznější testové metody. Psychologie se dovolává jejich objektivity, získané za pomocí akademického bádání. Objektivita je zajištěna taktéž standardizovanou administrací popsanou v manuálech. Otázka, kterou se snaží zodpovědět tato práce je, jakým způsobem celé testování ovlivňuje ten, kdo jednotlivé diagnostické metody administruje. Obzvlášť citlivé toto téma může být při diagnostice dětí. Dítě je vnímavé na to, jakým způsobem s ním dospělí komunikují. Tato práce se zaměřuje na možný vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testovací situaci. Výzkum se opírá o data sebraná v rámci mezinárodního projektu ELSPAC - druhá vlna šetření jedenáctiletých dětí, probíhajícího na pracovišti CVVOE FSS v Brně. Jedná se o kvantitativní analýzu výsledků z WISC-III u jedenáctiletých dětí v závislosti na osobnostní rovnici testátora.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of administrator?s personal equation on the results in WISC-IIIUK

  • Popis výsledku anglicky

    Test methods are basic psychology tools. Psychology is calling for their objectivity, which is obtained from academic research. Objectivity is guaranteed also by standardised administration described in the manual. The question this work is trying to answer is how the administrator of a test method is influencing the result. This problem could be especially relevant during the diagnosis of children. Children are very sensitive at the way how adults are speaking with them. This work looks at the possibleinfluence of administrator?s personal equation on the children?s results. This research is based on data gathered in the ELSPAC international project ? second round of examination of eleven-year-old children at the CVVOE in Brno. This research is a quantitative analysis of the results of WISC-III administered to eleven-year-old children in relation to the personal equation of an administrator.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální procesy a osobnost 2003

  • ISBN

    80-86633-09-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    86-92

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav FF MU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku