Vývoj partnerských vztahů vzniknuvších v prostředí internetu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00013674" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00013674 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj partnerských vztahů vzniknuvších v prostředí internetu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu byla analýza partnerských vztahů vzniknuvších v internetovém prostředí. Autoři se zaměřili na vznik vztahů a na proměnné ovlivňující pokračování vztahů mimo internetové prostředí. Na základě kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů byly identifikovány faktory, které genezi těchto vztahů ovlivňují např. motivace k seznámení na internetu, místo setkání na internetu, forma a obsah komunikace, očekávání, setkání tváří v tvář, přítomnost komponentů lásky (závazek, intimita, vášeň) v internetové fázi vztahu. Autoři formulovali následující předpoklady, které navrhují k dalšímu ověřování: Není-li hlavní motivací k seznámení touha najít partnera, vznikají hlubší vztahy, které mohou pokračovat jako partnerské vztahy mimo internetové prostředí. Čím delší je vzájemná internetová komunikace, tím je vyšší pravděpodobnost úspěšného pokračování vztahu v realitě. Úroveň závazku, který vznikl v průběhu internetové komunikace, zeslabuje význam fyzického vzhledu pro další rozvoj vz
Název v anglickém jazyce
development of close relationships in the internet environment
Popis výsledku anglicky
The main goal of this research was analysis of development of close relationships in the internet environment. Examined the development of close relationships and variables meaningful for continuing of close relationship in the non-internet environment.Qualitative research design and semi-structured interview were used. Results indicate variables important for initiation and development of close relationships in the internet environment: motivation for acquaint oneself via internet, place of meeting inthe internet environment, form and content of communication, expectation, face to face rendezvous, inherence of three components of love (intimacy, passion, commitment) in the internet period of development close relationship. Assumptions based on results that authors recommend for validation: The more stable and deep-going close relationship that could continue in the reality, if the main motivation for familiarisation in the internet environment is not desire to find partner. The long
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie : Časopis pro psychologickou teorii a praxi
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
159-176
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—