Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy, 2. část

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017670" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017670 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11150/06:00004234

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy, 2. část

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina publikovaných výzkumů, které se zabývají klimatem školy, se opírá o kvantitativní metody, zejména o dotazníky. Přehledová studie upozorňuje, že k dispozici je bohatá škála kvalitativních metod, které jsou pro mnohá použití vhodnější. Navrhuje téžprvky rámce uvažování pro proces volby mezi strukturovanějšími a méně strukturovanými metodami. Studie přibližuje 7 skupin kvalitativních metod: 1. rozhovor, 2. pozorování, 3. narativní metody (např. vyprávěná historek o škole, žákovské deníky, učitelské deníky), 4. projektivní metody, 5. analýzu produktů (oficiálních dokumentů, vybavení a výzdoby školy, internetových stránek školy), 6. historické metody, 7. specifické techniky pro exploraci reprezentací. Přehledová studie též připomíná, že existuje skupina smíšených metod, které kombinují kvantitativní a kvalitativní přístupy.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative methods in school climate assessment, part 2

  • Popis výsledku anglicky

    Most published studies about school climate use quantitative methods, especially questionnaires. This review presents the scale of qualitative methods, which can prove more useful in dealing with many research questions or practical problems. It also offers a framework for the deciding between more of less structured metods. The study presents 7 categories of qualitative methods: 1. interview, 2. observation, 3. narrative methods, 4. projective methods, 5. product and document analysis, 6. historical methods, 7. general techniques for the exploration of concepts and representations used in perceptions of school. The study also deals with moxed-method approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická revue

  • ISSN

    1335-1982

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58/2006

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    142-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus