Czech socially excluded Roma pupils in the context of educational process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BK2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BK2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech socially excluded Roma pupils in the context of educational process
Popis výsledku v původním jazyce
The presented study deals with chosen questions related to the school education of Czech Roma socially excluded primary school pupils. It interprets some key fact about their school education. It also defines four key factors of school education: educational process, teachers, subjects (courses), parents. Two qualitative cases are interpretated.
Název v anglickém jazyce
Czech socially excluded Roma pupils in the context of educational process
Popis výsledku anglicky
The presented study deals with chosen questions related to the school education of Czech Roma socially excluded primary school pupils. It interprets some key fact about their school education. It also defines four key factors of school education: educational process, teachers, subjects (courses), parents. Two qualitative cases are interpretated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Alternatives
ISSN
1313-2571
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
738-750
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—