člen expertní skupiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00037143" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00037143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
člen expertní skupiny
Popis výsledku v původním jazyce
Cesta ke kvalitě je národní projekt MŠMT s plným názvem AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení. Realizuje ho Národní ústav odborného vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání, je financován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu České republiky. V rámci probíhající reformy jsou základní a střední školy povinny pravidelně provádět zhodnocení své vlastní práce. Podívat se s určitým nadhledem na své vlastní působení není ovšem nic jednoduchého aškoly to pokládají za velký problém. Přitom jedině dobře provedené vlastní hodnocení (autoevaluace) ukáže klady i zápory dosavadní práce školy a může se stát odrazovým můstkem k pozitivním změnám a zároveň k posílení autonomie škol. Cesta ke kvalitě proto nabízí školám pomocnou ruku formou výzkumně ověřených a standardizovaných evaluačních nástrojů.
Název v anglickém jazyce
member of expert panel
Popis výsledku anglicky
The Path to Quality is a national project of the Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS), its full name is Self-evaluation - Creating a system and the support of the self evaluation in schools. It is executed by the National Institute of Technicaland Vocational Education together with the National Institute for Further Education, and is financed by the European Social Fund and from the Czech Republic state budget. Within the running reform, all basic and secondary schools are bound to regularlycarry out an assessment of their own work. It is not easy to look at ones own work from a birds eye view and the schools consider it to be a problematic task. But thanks only to a well carried out self evaluation, the positives and negatives of the schools previous work can be shown and can be seen as basis for positive change; and at the same time the schools autonomy will be enhanced. The Path to Quality offers helpful hand to the schools.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů