Média a čas v našem každodenním životě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00038586" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00038586 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/09:00011632
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Média a čas v našem každodenním životě
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou času, jež je jedním z důležitých aspektů vztahu mezi masovými médii a každodenním životem v pozdně moderní společnosti. Autor si na příkladu televizního vysílání klade otázku, do jaké míry se mediální čas podřizuje časové zkušenosti diváků a do jaké míry tuto zkušenost vytváří. Příspěvek vychází z přesvědčení, že pro porozumění této časové interakci je nutné věnovat pozornost jak širším proměnám časové struktury v éře novověku, tak časové povaze každodenního života v soudobé společnosti. V závěrečné části příspěvku autor navrhuje několik námětů na jednoduchá cvičení, která umožní žákům lépe pochopit, jak je televizní vysílání provázáno s naším každodenním životem.
Název v anglickém jazyce
Media and Time in Our Everyday Lives
Popis výsledku anglicky
Marek Šebeš describes how deeply mass media are integrated in our everyday lives and documents this integration on the example of time. According to him, the time of our everyday lives is not only influenced by mass media, TV in particular, but media themselves accommodate also to our lives. The educational activities enable the pupils to understand the principles of creating the TV program schedule and its role in the viewers everyday lives.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mediální pedagogika : Média a komunikace v teorii a učitelské praxi
ISBN
978-80-7394-190-1
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
134
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—