Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média a čas v našem každodenním životě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00038586" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00038586 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/09:00011632

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média a čas v našem každodenním životě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou času, jež je jedním z důležitých aspektů vztahu mezi masovými médii a každodenním životem v pozdně moderní společnosti. Autor si na příkladu televizního vysílání klade otázku, do jaké míry se mediální čas podřizuje časové zkušenosti diváků a do jaké míry tuto zkušenost vytváří. Příspěvek vychází z přesvědčení, že pro porozumění této časové interakci je nutné věnovat pozornost jak širším proměnám časové struktury v éře novověku, tak časové povaze každodenního života v soudobé společnosti. V závěrečné části příspěvku autor navrhuje několik námětů na jednoduchá cvičení, která umožní žákům lépe pochopit, jak je televizní vysílání provázáno s naším každodenním životem.

  • Název v anglickém jazyce

    Media and Time in Our Everyday Lives

  • Popis výsledku anglicky

    Marek Šebeš describes how deeply mass media are integrated in our everyday lives and documents this integration on the example of time. According to him, the time of our everyday lives is not only influenced by mass media, TV in particular, but media themselves accommodate also to our lives. The educational activities enable the pupils to understand the principles of creating the TV program schedule and its role in the viewers everyday lives.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mediální pedagogika : Média a komunikace v teorii a učitelské praxi

  • ISBN

    978-80-7394-190-1

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    134

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly