Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skryté nadání. Psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00038665" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00038665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Skryté nadání. Psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová monografie je zaměřena na psychologická specifika mimořádně rozumově nadaných žáků, jejichž schopnosti jsou často skryty v důsledku existence souběžné specifické vývojové poruchy učení, dyslexie. Publikace mapuje genezi mezinárodního odbornéhozájmu o danou problematiku a věnuje se zejména problematice procesu psychologické diagnostiky a pedagogické identifikace dané populace nadaných. Důraz je kladen i na popis bariér a stereotypních přístupů, které odpovídající identifikaci významně brání.Autorka věnuje rovněž pozornost přehledu typických poznávacích, sociálních a emocionálních charakteristik sledované populace nadaných a upozorňuje na významná rizika, spojená s chybnou nebo nedostatečnou identifikací. Mezi vysoce nepříznivé důsledky je řazena otázka vzniku sociálních a emocionálních problémů, zformování chronického akademického selhávání a narušení stability fungování celého rodinného systému, ve kterém dítě vyrůstá.

  • Název v anglickém jazyce

    Hidden giftedness: Psychological specifics of intellectually gifted children with dyslexia

  • Popis výsledku anglicky

    This overview monograph is focused on psychological specifics of intellectually gifted learners whose abilities are often concealed due to the existence of a simultaneous specific learning disability, dyslexia. The publication gives on overview of the genesis of international professional interest in this issue and it is dedicated especially to the issue of psychological assessment and pedagogical identification of the population of the gifted. Emphasis is laid, among others, on describing the barriersand stereotypical approaches considerably impeding relevant identification. Moreover, the author also pays attention to an overview of typical cognitive, social and emotional characteristics of the examined population of the gifted and points to significant risks resulting from wrong or insufficient identification.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-210-5014-3

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy