Skryté nadání. Psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00038665" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00038665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Skryté nadání. Psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová monografie je zaměřena na psychologická specifika mimořádně rozumově nadaných žáků, jejichž schopnosti jsou často skryty v důsledku existence souběžné specifické vývojové poruchy učení, dyslexie. Publikace mapuje genezi mezinárodního odbornéhozájmu o danou problematiku a věnuje se zejména problematice procesu psychologické diagnostiky a pedagogické identifikace dané populace nadaných. Důraz je kladen i na popis bariér a stereotypních přístupů, které odpovídající identifikaci významně brání.Autorka věnuje rovněž pozornost přehledu typických poznávacích, sociálních a emocionálních charakteristik sledované populace nadaných a upozorňuje na významná rizika, spojená s chybnou nebo nedostatečnou identifikací. Mezi vysoce nepříznivé důsledky je řazena otázka vzniku sociálních a emocionálních problémů, zformování chronického akademického selhávání a narušení stability fungování celého rodinného systému, ve kterém dítě vyrůstá.
Název v anglickém jazyce
Hidden giftedness: Psychological specifics of intellectually gifted children with dyslexia
Popis výsledku anglicky
This overview monograph is focused on psychological specifics of intellectually gifted learners whose abilities are often concealed due to the existence of a simultaneous specific learning disability, dyslexia. The publication gives on overview of the genesis of international professional interest in this issue and it is dedicated especially to the issue of psychological assessment and pedagogical identification of the population of the gifted. Emphasis is laid, among others, on describing the barriersand stereotypical approaches considerably impeding relevant identification. Moreover, the author also pays attention to an overview of typical cognitive, social and emotional characteristics of the examined population of the gifted and points to significant risks resulting from wrong or insufficient identification.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-5014-3
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—