Nadané děti s dyslexií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582589" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582589 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nadané děti s dyslexií
Popis výsledku v původním jazyce
Přednášející doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. - Pro mnohé laiky a dokonce i pro řadu odborníků bývá stále obtížné připustit simultánní existenci rozumového nadání a handicapu. Nadání však může koexistovat s libovolným handicapem - somatickým, senzorickým, s psychiatrickou diagnózou (nejčastěji s Aspergerovým syndromem). Nejčastěji však identifikujeme souběh intelektového nadání s nedostatky ve školních dovednostech. Děti této specifické, avšak početné skupiny bývají v odborné literatuře označovány jako děti s dvojí výjimečností. Jedná se o diagnosticky, pedagogicky i intervenčně velmi nehomogenní skupinu dětí, studentů ale i dospělých, se specifickými vzdělávacími potřebami a často i specifickými psychickými problémy. V přednášce se, kromě úvodního zarámování celé problematiky mimořádných schopností, zaměříme na otázky spojené s identifikací nadaných dětí s dyslexií, s jejich sociálními a emociálními charakteristikami, problémy i riziky, jež mohou zabránit skutečnému rozvoji jejich nadprůměrného potenciálu. Rovněž se zmíníme o syntéze základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou ve vzdělávání této velmi specifické populace žáků, nejčastěji užívány.
Název v anglickém jazyce
Gifted children with dyslexia
Popis výsledku anglicky
Speaker: doc. PhDr. Šárka Portešová, PhD. - In the lecture, besides the introduction of the whole issue of extraordinary abilities, we will focus on issues related to the identification of gifted children with dyslexia, their social and emotional traits, problems and risks, which can prevent the proper development of their outstanding potential. We will also mention synthesis of basic pedagogical and pedagogical-psychological, empirically validated, foreign practices and measures that are most often used in the education of this very specific set of pupils.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Olomouc
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
10
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce