Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nadané děti s dyslexií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582589" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nadané děti s dyslexií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přednášející doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. - Pro mnohé laiky a dokonce i pro řadu odborníků bývá stále obtížné připustit simultánní existenci rozumového nadání a handicapu. Nadání však může koexistovat s libovolným handicapem - somatickým, senzorickým, s psychiatrickou diagnózou (nejčastěji s Aspergerovým syndromem). Nejčastěji však identifikujeme souběh intelektového nadání s nedostatky ve školních dovednostech. Děti této specifické, avšak početné skupiny bývají v odborné literatuře označovány jako děti s dvojí výjimečností. Jedná se o diagnosticky, pedagogicky i intervenčně velmi nehomogenní skupinu dětí, studentů ale i dospělých, se specifickými vzdělávacími potřebami a často i specifickými psychickými problémy. V přednášce se, kromě úvodního zarámování celé problematiky mimořádných schopností, zaměříme na otázky spojené s identifikací nadaných dětí s dyslexií, s jejich sociálními a emociálními charakteristikami, problémy i riziky, jež mohou zabránit skutečnému rozvoji jejich nadprůměrného potenciálu. Rovněž se zmíníme o syntéze základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou ve vzdělávání této velmi specifické populace žáků, nejčastěji užívány.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted children with dyslexia

  • Popis výsledku anglicky

    Speaker: doc. PhDr. Šárka Portešová, PhD. - In the lecture, besides the introduction of the whole issue of extraordinary abilities, we will focus on issues related to the identification of gifted children with dyslexia, their social and emotional traits, problems and risks, which can prevent the proper development of their outstanding potential. We will also mention synthesis of basic pedagogical and pedagogical-psychological, empirically validated, foreign practices and measures that are most often used in the education of this very specific set of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce