Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00044106" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00044106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaný příspěvek se zabývá otázkou postojů pedagogů základních škol k vybraným behaviorálním a kognitivním charakteristikám rozumově nadaných žáků s dyslexií a problematikou identifikace a vzdělávání těchto žáků. Výzkum je v současnosti realizovánjako řecko-česká mezikulturní studie. V předloženém příspěvku však analyzujeme a interpretujeme pouze česká výzkumná data. Ve výzkumu byla využita Škála postojů k nadaným žákům s poruchami učení- s dyslexií (Attitudes Toward Giftedness Learning disability-Dyslexia Scale), řeckých autorů Gari, Panagiota, Nikolopoulou (2006). Tato metoda byla administrována 158 pedagogům z celé ČR. Na základě statistické analýzy dospělo dané empirické šetření k některým důležitým poznatkům. Ukázalo se, že čeští pedagogovédobře identifikují charakteristiky spojené s projevy nadaného žáka a žáka s poruchou učení. Jsou schopni rovněž identifikovat i tzv.
Název v anglickém jazyce
Czech teachers attitudes toward typical characteristics of intellectually gifted learners with dyslexia and the issue of identifying and educating these learners
Popis výsledku anglicky
The presented contribution deals with the issue of elementary teachers attitude toward chosen behavioral and cognitive characteristics of intellectually gifted learners with dyslexia and the issue of identifying and educating these learners. Research isbeing conducted at the time as a Greek-Czech intercultural study. However, in the presented contribution only Czech research data are analyzed and interpreted. In the research, we used Attitudes Toward Giftedness/ Learning disability-Dyslexia Scale by Greek authors Gari, Panagiota, Nikolopoulou (2006). This method was administered to 158 teachers from all over the Czech Republic. Based on statistical analysis, the given empirical examination reached some important conclusions. It became clear that Czechteachers are good at identifying characteristics related to manifestations of a gifted learner and a learner with a learning disability. Moreover, they are able to identify also the so-called duality in learning abilities, i.e.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—