Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00044106" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00044106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prezentovaný příspěvek se zabývá otázkou postojů pedagogů základních škol k vybraným behaviorálním a kognitivním charakteristikám rozumově nadaných žáků s dyslexií a problematikou identifikace a vzdělávání těchto žáků. Výzkum je v současnosti realizovánjako řecko-česká mezikulturní studie. V předloženém příspěvku však analyzujeme a interpretujeme pouze česká výzkumná data. Ve výzkumu byla využita Škála postojů k nadaným žákům s poruchami učení- s dyslexií (Attitudes Toward Giftedness Learning disability-Dyslexia Scale), řeckých autorů Gari, Panagiota, Nikolopoulou (2006). Tato metoda byla administrována 158 pedagogům z celé ČR. Na základě statistické analýzy dospělo dané empirické šetření k některým důležitým poznatkům. Ukázalo se, že čeští pedagogovédobře identifikují charakteristiky spojené s projevy nadaného žáka a žáka s poruchou učení. Jsou schopni rovněž identifikovat i tzv.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech teachers attitudes toward typical characteristics of intellectually gifted learners with dyslexia and the issue of identifying and educating these learners

  • Popis výsledku anglicky

    The presented contribution deals with the issue of elementary teachers attitude toward chosen behavioral and cognitive characteristics of intellectually gifted learners with dyslexia and the issue of identifying and educating these learners. Research isbeing conducted at the time as a Greek-Czech intercultural study. However, in the presented contribution only Czech research data are analyzed and interpreted. In the research, we used Attitudes Toward Giftedness/ Learning disability-Dyslexia Scale by Greek authors Gari, Panagiota, Nikolopoulou (2006). This method was administered to 158 teachers from all over the Czech Republic. Based on statistical analysis, the given empirical examination reached some important conclusions. It became clear that Czechteachers are good at identifying characteristics related to manifestations of a gifted learner and a learner with a learning disability. Moreover, they are able to identify also the so-called duality in learning abilities, i.e.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus