Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh mezinárodní komparace systému výcvikových a vzdělávacích programů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00044846" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00044846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh mezinárodní komparace systému výcvikových a vzdělávacích programů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Díky existenci nových nejistot a sociálních rizik na soudobých trzích práce je vyžadována od marginalizované pracovní síly vyšší flexibilita a adaptibilita k měnícímu se pracovnímu prostředí, novým technologiím a znalostem. Za klíčový mechanismus zmírňující důsledky této marginalizace a vyloučení z trhu práce je v současnosti považován proces vzdělávání a pracovního výcviku, jednotlivé evropské země se ale navzájem liší mírou flexibility systémů jejich řízení. Z výše uvedených důvodů se v předkládaném textu snažíme na základě vlastních úvah inspirovaných zahraničními experty předložit návrh mezinárodní komparace systémů výcvikových a vzdělávacích programů. Konkrétně nás zajímá, jak je politika pracovního výcviku a vzdělávání ve vybraných zemích konceptualizována (designována) a realizována s důrazem na míru flexibility těchto systémů.

  • Název v anglickém jazyce

    International Comparison Proposal of the Training and Educational Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The existence of new uncertainties and social risks demands higher flexibility and adaptability with regard to the changing labour environment, new technologies and skills from marginalised labour force on the contemporary labour markets. Key social inclusion mechanism seems to be the education and training programmes process but the flexibility rate of its governance is different among particular European countries. Therefore we try in this paper propose the international comparison of the training andeducational programmes using own considerations inspired by foreign experts. In the concrete we focus on how is educational and training policy designed and implemented in selected countries with regard to the flexibility of these systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Fórum sociální politiky

  • ISSN

    1802-5854

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus