Rozumově nadané děti s dyslexií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00050042" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00050042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozumově nadané děti s dyslexií
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem knihy je seznámit čtenáře s problematikou psychologie a pedagogiky rozumově nadaných dětí se specifickými poruchami učení, zejména s dyslexií. Autorka vysvětluje, jak je vhodné tyto děti, jež bývají označovány jako tzv. ?paradoxní žáci?, rozpoznat,jakým způsobem obvykle kompenzují svůj handicap, jaký je častý profil jejich schopností a handicapů při psychologickém vyšetření, jaký je obvykle jejich styl učení, paměť, motivace, tvořivost, jaké mají sociální a emocionální problémy a zejména jaké jsou možnosti jejich dalšího vzdělávání tak, aby byly skutečně rozvíjeny jejich schopnosti, nejen kompenzovány nápadné handicapy. Publikace se opírá o zahraniční poznatky, ale vychází z českého výzkumu a úzkého kontaktu s konkrétními nadanými žáky a studenty s dyslexií. Pro lepší názornost je text doplněn citáty rozhovorů a ukázkami výtvorů a školních prací dětí, komentáři jejich učitelů a rodičů a kazuistikami vybraných dětí.
Název v anglickém jazyce
Gifted children with dyslexia
Popis výsledku anglicky
The aim of the book is to acquaint readers with issues of psychology and pedagogy intellectually gifted children with specific learning disabilities, particularly dyslexia. The author explains how should these children who are referred to as "paradoxicalpupils", to recognize how they usually compensate for his handicap, which is a common profile of abilities and disabilities in the psychological examination, which is usually their style of learning, memory, motivation, creativity, what their social andemotional problems and in particular what are the possibilities for further education so that they really developed their skills, not only compensated noticeable handicaps. The publication is based on information from abroad, but from the Czech researchand close contact with concrete gifted pupils and students with dyslexia.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1272" target="_blank" >GAP407/11/1272: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7367-990-3
Počet stran knihy
216
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—