Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cyberbullying in Adolescent Victims: Perception and Coping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00050374" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00050374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cyberpsychology.eu/view.php?cisloclanku=2011121901&article=4" target="_blank" >http://cyberpsychology.eu/view.php?cisloclanku=2011121901&article=4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cyberbullying in Adolescent Victims: Perception and Coping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present qualitative explorative study deals with cyberbullying from the perspective of adolescents. It focuses mainly on the impacts and consequences of cyberbullying, and on the coping strategies chosen by victims to deal with the situation. The data was obtained through semi-structured interviews with 15 adolescents aged 14-18 years, all of whom were cyberbullying victims. It was found that cyberbullying experiences led to changes in the victims' behaviour, and that these could be positive in theform of behavioural changes in cyberspace. Mainly this was due to victims creating a cognitive pattern of bullies, which consequently helped them to recognise aggressive people. Bullying also provoked feelings of caution, and brought about restriction inthe use of risky online sources of threats as victims tried to prevent its recurrence.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyberbullying in Adolescent Victims: Perception and Coping

  • Popis výsledku anglicky

    The present qualitative explorative study deals with cyberbullying from the perspective of adolescents. It focuses mainly on the impacts and consequences of cyberbullying, and on the coping strategies chosen by victims to deal with the situation. The data was obtained through semi-structured interviews with 15 adolescents aged 14-18 years, all of whom were cyberbullying victims. It was found that cyberbullying experiences led to changes in the victims' behaviour, and that these could be positive in theform of behavioural changes in cyberspace. Mainly this was due to victims creating a cognitive pattern of bullies, which consequently helped them to recognise aggressive people. Bullying also provoked feelings of caution, and brought about restriction inthe use of risky online sources of threats as victims tried to prevent its recurrence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace

  • ISSN

    1802-7962

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    1-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus