Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00055180" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00055180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje jedné z dimenzí konceptu politické značky ? její osobnosti. Představuje dosavadní výzkum v dané oblasti a metodou případové studie vnímání osobnosti značky hlavních českých politických stran prvovoliči se snaží prověřit možnosti přenosukonceptuálních nástrojů na zkoumání osobnosti značky převážně britské provenience do českého prostředí. Ukazuje se, že šestidimenzionální měřící nástroj (Smith 2009) je i v našem prostředí víceméně použitelný, osobnost značky ani jedné z českých politických stran však prozatím není vnímána respondenty příliš jednotně. U všech stran dále nacházíme vzorec, který ukazuje, že shoda o tom, jaká je osobnost značky, je větší mezi sympatizanty strany než mezi ostatními respondenty
Název v anglickém jazyce
Confident and Daring, but Unexciting: Brand Personality of the Czech Political Parties as Perceived by First-Time Voters.
Popis výsledku anglicky
The article deals with the concept of political brand, focusing on brand personality. Up until now, the debate in political science has mainly revolved around the issue of the proper conceptualisation and measurement of the phenomenon, with most contributions coming from UK political scientists. Our aim is to discuss the merits and limits of transferring existing conceptual and research tools into the Czech context. The finding is that the commonly used six-dimensional model (Smith 2009) can be employedin the Czech settings as well. However, when it comes to brand personality, none of the established Czech political parties can claim its personality is perceived uniformly across a sample of first-time voters. Agreement about the nature of any given party?s personality is of a somewhat higher level among those who tend to see that party in positive terms.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální studia
ISSN
1214-813X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
41-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—