Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00062109" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00062109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
Popis výsledku v původním jazyce
Článek předkládá analýzu pojmů ?rodinného nakupování? a ?rodinné atmosféry?, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzypropagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze ?rodinného? ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty.
Název v anglickém jazyce
Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres
Popis výsledku anglicky
This paper presents an analysis of the concepts of ?family shopping?, as presented by the shopping centres in the Czech Republic. Based on the analysis of the marketing of Czech shopping centres, it is argued that a substantial part thereof is focused onthe promotion of ?family atmosphere? and ?family values?. This paper seeks to understand the function and content of these concepts from a sociological point of view. It is argued that the shopping centres' focus on family is twofold: first, the centresseek to promote a feeling of being welcome for all members of an ideal family, most notably children. Children are considered both a source of new consumption opportunities, as well as a potential hindrance. Second, tied to the concept of ?family shopping? is a set of values which include safety, comfort, cosiness, fun and cleanliness.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Třetí město
ISBN
9788074650154
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
133-154
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Nakladatelství Pavel Mervart
Místo vydání
Červený Kostelec, Brno
Kód UT WoS kapitoly
—