Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00062109" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00062109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek předkládá analýzu pojmů ?rodinného nakupování? a ?rodinné atmosféry?, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzypropagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze ?rodinného? ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty.

  • Název v anglickém jazyce

    Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an analysis of the concepts of ?family shopping?, as presented by the shopping centres in the Czech Republic. Based on the analysis of the marketing of Czech shopping centres, it is argued that a substantial part thereof is focused onthe promotion of ?family atmosphere? and ?family values?. This paper seeks to understand the function and content of these concepts from a sociological point of view. It is argued that the shopping centres' focus on family is twofold: first, the centresseek to promote a feeling of being welcome for all members of an ideal family, most notably children. Children are considered both a source of new consumption opportunities, as well as a potential hindrance. Second, tied to the concept of ?family shopping? is a set of values which include safety, comfort, cosiness, fun and cleanliness.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Třetí město

  • ISBN

    9788074650154

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    133-154

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Pavel Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec, Brno

  • Kód UT WoS kapitoly