Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demographic and non-demographic challenges to education systems in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00057502" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00057502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demographic and non-demographic challenges to education systems in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation proceeds along the following lines: a. it explains the dual role of education in social stratification of modern societies - main vehicle of intergenerational mobility as well as main vehicle of intergenerational status reproduction b. it explains trends and cross-national comparisons of inequality of education opportunity (IEO) c. it highlights the main features of education systems that are related to the amount of inequality of education opportunity (these are - for instance - the level of ability tracking, existence of centralized standardized exams, existence of tuition fees, special arrangement for adult learners, diversification of the system of higher education, etc.) d. it summarizes what current population trends might implyfor trends in IEO; since some imply increasing inequality (everything else being equal), then e. I conclude - how could education systems be modified so that IEO does not increase as a result.

  • Název v anglickém jazyce

    Demographic and non-demographic challenges to education systems in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation proceeds along the following lines: a. it explains the dual role of education in social stratification of modern societies - main vehicle of intergenerational mobility as well as main vehicle of intergenerational status reproduction b. it explains trends and cross-national comparisons of inequality of education opportunity (IEO) c. it highlights the main features of education systems that are related to the amount of inequality of education opportunity (these are - for instance - the level of ability tracking, existence of centralized standardized exams, existence of tuition fees, special arrangement for adult learners, diversification of the system of higher education, etc.) d. it summarizes what current population trends might implyfor trends in IEO; since some imply increasing inequality (everything else being equal), then e. I conclude - how could education systems be modified so that IEO does not increase as a result.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0130" target="_blank" >GAP404/11/0130: Struktura rodiny a stratifikační proces: vysvětlují trend změny ve vnitrorodinných procesech, kompoziční změny anebo samo-výběr?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů