Zjišťování klimatu třídy na prvním stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00059903" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00059903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování klimatu třídy na prvním stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku byly představeny možnosti posuzování klimatu na prvním stupni základní školy a jejich omezení, která jsou dána věkem žáků a jejich schopnostmi. Byly představeny některé možnosti posuzování klimatu vycházející z pozorování interakce dětí, diskuse s nimi, dramatické výchovy, vizuálních metod (práce s kresbami dětí, fotografiemi školního prostředí) i dotazníkových metod. Hlavní pozornost byla věnována praktickým zkušenostem s použitím elektronicky administrovaného evaluačního nástroje Společenství prvního stupně - Dotazník pro žáky formou počítačové hry, který vychází z principu testů sémantického výběru a který byl ověřován v projektu Cesta ke kvalitě (CZ.1.07/4.1.00/06.0014) jako jeden z třiceti evaluačních nástrojů. Byly představeny výstupyi obsah zprávy generovaný nástrojem včetně možnosti srovnání s orientačními normami. V diskusi s řediteli byly probírány výhody i omezení práce s výsledky získanými tímto nástrojem.
Název v anglickém jazyce
Assessment of classroom climate at primary school
Popis výsledku anglicky
The paper presents the possibility of assessing the climate in primary schools and their limitations are given age pupils and their abilities. Some options were presented climate assessment based on observation of interaction of children, talk with them,drama education, visual methods (working with children's drawings, photographs, school environment) and questionnaires. The main attention was paid to practical experience with the use of electronic instruments administered by the evaluation of Community of the First School - Questionnaire for pupils in the form of computer game, based on the principle of selection and semantic tests which were tested in the project Path to quality (CZ.1.07/4.1.00/06.0014) as one of the thirty evaluation tools. Outputswere presented and the content of messages generated by a tool, including the possibility of comparison with the indicative standards.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů