Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113205" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie se zabývá náhledy žáků 2. stupně základních škol na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován žákům 9. ročníků (n = 304) na dostupném souboru základních škol. Zjištěné náhledy poslouží pro identifikaci komponent a charakteristik, které zakládají a ovlivňují kvalitu výuky přírodopisu na základních školách a jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje. Budou prezentována data z dotazníků, ve kterých žáci generovali své vlastní náhledy na kvalitu výuky přírodopisu. Bude prezentována pilotní verze pozorovacího a posuzovacího nástroje pro hodnocení kvality výuky přírodopisu. V závěru budou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Quality of natural science teaching from the viewpoint of pupils and presentation of the observation and assessment tool of selected components and quality characteristics of the teaching of natural history
Popis výsledku anglicky
This study deals with previews of pupils of the 2nd level of primary schools on the quality of natural history teaching. The open and closed questionnaire was used as a research tool and was administered to ninth grade pupils (n = 304) in an available set of primary schools. The obtained insights will serve to identify the components and characteristics that establish and influence the quality of natural history teaching at primary schools and as a basis for the creation of their own observation and assessment tool. Data from questionnaires will be presented in which pupils generated their own views on the quality of natural history teaching. A pilot version of the observation and assessment tool for assessing the quality of natural history teaching will be presented. In the end, there will be proposed further possibilities of research direction in this area.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů