Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CREATIVE INTERNET USES ? DIFFERENCES IN DIGITAL ENGAGEMENT AMONG ADOLESCENTS IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00067684" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00067684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CREATIVE INTERNET USES ? DIFFERENCES IN DIGITAL ENGAGEMENT AMONG ADOLESCENTS IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on the EU Kids Online data, this article aims to emphasize how the differences in Internet use of adolescents in Central and Eastern Europe (Poland, Hungary, Romania and Bulgaria) persist in spite of their incorporation of the internet in their everyday life. The findings show that once children use the internet on a daily basis, demographic variables do not account for difference in use, but other factors fuel ´silent inequalities?, which in turn reinforce already existing inequalities, digitaland social. Adolescents who are online for more years, use the internet for a larger amount of time, have internet access from their bedroom, or are more skilled are more likely to engage in creative activities and therefore to undertake a wider range of online opportunities. Parental education (which also predicts parental digital literacy) influences the likelihood of children engaging in creative internet activities both in direct and indirect ways.

  • Název v anglickém jazyce

    CREATIVE INTERNET USES ? DIFFERENCES IN DIGITAL ENGAGEMENT AMONG ADOLESCENTS IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on the EU Kids Online data, this article aims to emphasize how the differences in Internet use of adolescents in Central and Eastern Europe (Poland, Hungary, Romania and Bulgaria) persist in spite of their incorporation of the internet in their everyday life. The findings show that once children use the internet on a daily basis, demographic variables do not account for difference in use, but other factors fuel ´silent inequalities?, which in turn reinforce already existing inequalities, digitaland social. Adolescents who are online for more years, use the internet for a larger amount of time, have internet access from their bedroom, or are more skilled are more likely to engage in creative activities and therefore to undertake a wider range of online opportunities. Parental education (which also predicts parental digital literacy) influences the likelihood of children engaging in creative internet activities both in direct and indirect ways.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IADIS E-Society 2013 conference Lisbon

  • ISBN

    9789728939823

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    123-127

  • Název nakladatele

    IADIS

  • Místo vydání

    Lisbon

  • Místo konání akce

    Lisbon

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku