Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching at a Gypsy School: the Process of Teacher and Pupil Segregation in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070119" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching at a Gypsy School: the Process of Teacher and Pupil Segregation in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper proposed is a case study of two Brno primary and secondary schools (which educate children ages 6 -16), where almost all the pupils are Roma. We describe the genesis of the process through which segregation (i.e. changing from a ?local? to a ?gypsy? school) was established, as well as the outcomes of it, which included a massive outflow of both teachers and non-Roma pupils from the schools. We pay close attention to the changing status of the schools, as well as the impact of the transformation upon the remaining teachers. Voice is also given to the Roma parents whose children go to these schools, as well as the school?s representatives (directors, deputies and local politicians) responsible for the financial running of the schools. Overall,the presented data shows a colourful mosaic of segregation, one which officially does not exist, and for which there is no solution easily acceptable to all those affected.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching at a Gypsy School: the Process of Teacher and Pupil Segregation in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper proposed is a case study of two Brno primary and secondary schools (which educate children ages 6 -16), where almost all the pupils are Roma. We describe the genesis of the process through which segregation (i.e. changing from a ?local? to a ?gypsy? school) was established, as well as the outcomes of it, which included a massive outflow of both teachers and non-Roma pupils from the schools. We pay close attention to the changing status of the schools, as well as the impact of the transformation upon the remaining teachers. Voice is also given to the Roma parents whose children go to these schools, as well as the school?s representatives (directors, deputies and local politicians) responsible for the financial running of the schools. Overall,the presented data shows a colourful mosaic of segregation, one which officially does not exist, and for which there is no solution easily acceptable to all those affected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Belgrade International Conference on Education 14-16 November 2013

  • ISBN

    9788687043190

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    119-130

  • Název nakladatele

    Tomorrow People Organization

  • Místo vydání

    Belgrade, Serbia

  • Místo konání akce

    Belgrade, Serbia

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku