Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00073595" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00073595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrateRoma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils? and teachers? interactions from the interaction ritual perspective (see McLaren). I am interested in the ways ethnicity is present in pupils? behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers? heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.

  • Název v anglickém jazyce

    From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrateRoma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils? and teachers? interactions from the interaction ritual perspective (see McLaren). I am interested in the ways ethnicity is present in pupils? behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers? heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů