Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00073927" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00073927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://socstudia.fss.muni.cz/sites/default/files/04_Ritualy_s_temi_druhymi_Perspektiva_interakcnich_ritualu_Jana_Obrovska.pdf" target="_blank" >http://socstudia.fss.muni.cz/sites/default/files/04_Ritualy_s_temi_druhymi_Perspektiva_interakcnich_ritualu_Jana_Obrovska.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto článku se zaměřuji na neracionální aspekty vzdělávání, specificky na rituální dimenzi vztahů ve školní třídě. Předpokládám při tom, že rituály mohou sehrávat důležitou roli v interakcích mezi žáky navzájem a žáky i jejich učiteli. Samozřejmá povaha rituálů se může problematizovat obzvláště tam, kde někteří žáci nemají kompetence k úspěšnému zapojení do rituálních událostí. Dochází k takovým situacím v etnicky různorodém třídním kolektivu? Cílem tohoto článku je pojednat přínosy vybraných teoriíinterakčních rituálů a ritualizací ve školní etnografii etnicky smíšených tříd a školních společenství. Kladu si otázku, v jakých ohledech jsou tyto teorie užitečné při výzkumu vztahové dynamiky třídních kolektivů navštěvovaných majoritními a romskými dětmi a jaké aspekty života školní třídy jako specifické sociální skupiny umožňují nahlédnout? Představuji analytické možnosti rituálně?interakcionistické perspektivy, která je založena na mikro-sociologii ritualizované každodennosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Rituals with ?the Others?: An Interaction Ritual Perspective on the Educational Ethnography of Ethnically Diverse Classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the non-rational aspects of education, specifically with the ritual dimension of relationships in the classroom. It presupposes the significance of rituals in pupil-to-pupil and pupil-to-teacher interactions. The naturalized nature of rituals can be problematized in situations where some categories of pupils lack the competencies to perform the appropriate ritual behaviour. Does this happen in ethnically diverse classrooms? The goal of this article is to discuss the advantages ofinteraction ritual theories and their contributions to educational ethnography in ethnically mixed classrooms. What aspects of interactional dynamics does the theory enable us to explore, and what particularities in group social dynamics does it uncover? I demonstrate the analytical possibilities of the interaction ritual perspective which is based on the micro-sociology of ritualized everyday life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    51-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus