Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00066509" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00066509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with non-rational aspects of hidden curriculum, specifically with ritual dimension of classroom interactions. It considers rituals to be important aspects of culturally underpinned behaviour which can be problematized in ethnically diversified classrooms. Using the interactionist perspective, the aim of this paper is to present analytical model of rituals applicable to empirical research of classroom attended by Czech and Roma minority pupils. Despite strongly embedded segregation of Roma children in the Czech educational system the author concentrates on Roma pupils educated in a mainstream public school. The author suggests different types of pupils? behaviour, coping strategies and other aspects of classroom community life which could be analyzed using the presented model in her developing ethnographical project.
Název v anglickém jazyce
Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model
Popis výsledku anglicky
This paper deals with non-rational aspects of hidden curriculum, specifically with ritual dimension of classroom interactions. It considers rituals to be important aspects of culturally underpinned behaviour which can be problematized in ethnically diversified classrooms. Using the interactionist perspective, the aim of this paper is to present analytical model of rituals applicable to empirical research of classroom attended by Czech and Roma minority pupils. Despite strongly embedded segregation of Roma children in the Czech educational system the author concentrates on Roma pupils educated in a mainstream public school. The author suggests different types of pupils? behaviour, coping strategies and other aspects of classroom community life which could be analyzed using the presented model in her developing ethnographical project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Belgrade International Conference on Education 2013, 14-16 November 2013
ISBN
9788687043190
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
80-89
Název nakladatele
Tomorrow People Organization
Místo vydání
Belgrade, Serbia
Místo konání akce
Belgrade, Serbia
Datum konání akce
14. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—