Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00066509" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00066509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with non-rational aspects of hidden curriculum, specifically with ritual dimension of classroom interactions. It considers rituals to be important aspects of culturally underpinned behaviour which can be problematized in ethnically diversified classrooms. Using the interactionist perspective, the aim of this paper is to present analytical model of rituals applicable to empirical research of classroom attended by Czech and Roma minority pupils. Despite strongly embedded segregation of Roma children in the Czech educational system the author concentrates on Roma pupils educated in a mainstream public school. The author suggests different types of pupils? behaviour, coping strategies and other aspects of classroom community life which could be analyzed using the presented model in her developing ethnographical project.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with non-rational aspects of hidden curriculum, specifically with ritual dimension of classroom interactions. It considers rituals to be important aspects of culturally underpinned behaviour which can be problematized in ethnically diversified classrooms. Using the interactionist perspective, the aim of this paper is to present analytical model of rituals applicable to empirical research of classroom attended by Czech and Roma minority pupils. Despite strongly embedded segregation of Roma children in the Czech educational system the author concentrates on Roma pupils educated in a mainstream public school. The author suggests different types of pupils? behaviour, coping strategies and other aspects of classroom community life which could be analyzed using the presented model in her developing ethnographical project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Belgrade International Conference on Education 2013, 14-16 November 2013

  • ISBN

    9788687043190

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    80-89

  • Název nakladatele

    Tomorrow People Organization

  • Místo vydání

    Belgrade, Serbia

  • Místo konání akce

    Belgrade, Serbia

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku