Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils? Strategies in De-Segregated Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00080721" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00080721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://educationforsocialjustice.blogspot.hu/" target="_blank" >http://educationforsocialjustice.blogspot.hu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils? Strategies in De-Segregated Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrateRoma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils? and teachers? interactions from the interaction ritual perspective. I am interested in the ways ethnicity is present in pupils? behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers? heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.

  • Název v anglickém jazyce

    From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils? Strategies in De-Segregated Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrateRoma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils? and teachers? interactions from the interaction ritual perspective. I am interested in the ways ethnicity is present in pupils? behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers? heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary.

  • ISBN

    9789637123382

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    56-74

  • Název nakladatele

    Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság

  • Místo vydání

    Brussels ? Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku