Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070539" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.routledge.com/books/details/9781848722545/" target="_blank" >http://www.routledge.com/books/details/9781848722545/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores current knowledge on coping with cyberbullying. We define coping strategies as responses (behaviours, but also emotions/cognitions) that are successful (or not) against cyberbullying and against its impact on victims. In the currentchapter, we differentiate between two domains of responses to cyberbullying: (a) how parents and schools can prevent cyberbullying through the reduction of risks, and (b) how victims can cope with cyberbullying in order to combat the problem and bufferits negative impact.

  • Název v anglickém jazyce

    Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores current knowledge on coping with cyberbullying. We define coping strategies as responses (behaviours, but also emotions/cognitions) that are successful (or not) against cyberbullying and against its impact on victims. In the currentchapter, we differentiate between two domains of responses to cyberbullying: (a) how parents and schools can prevent cyberbullying through the reduction of risks, and (b) how victims can cope with cyberbullying in order to combat the problem and bufferits negative impact.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cyberbullying through the new media: Findings from an international network.

  • ISBN

    9781848722538

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    121-135

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Psychology Press

  • Místo vydání

    East Sussex

  • Kód UT WoS kapitoly