Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narratology as an Interpretative Model and a Narrative Analysis as an Interpretive Key to Static Visual Texts ? the Basic Tools of Instruction in Textbooks and in Video Data Presentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00072722" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00072722 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28130/13:43870649

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Narratology as an Interpretative Model and a Narrative Analysis as an Interpretive Key to Static Visual Texts ? the Basic Tools of Instruction in Textbooks and in Video Data Presentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Media texts can be analyzed and interpreted from different theoretical resources using different methodological tools. The starting theoretical frameworks of qualitative research and the associated methodological tools, and in the wider context, individual communication competencies, including items like faith or prejudices, determine and define how to interpret media texts. The postmodern concept of social reality as a product of narrative activities and narratology analysis represent promising interpretative models and keys to media texts. The aim of the study is to explain ? from this viewpoint ? the starting points and methodics of interpretation of static visual image texts ? photos, art paintings, illustrations, posters that have become basic tools of teaching in textbooks or data-video presentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Narratology as an Interpretative Model and a Narrative Analysis as an Interpretive Key to Static Visual Texts ? the Basic Tools of Instruction in Textbooks and in Video Data Presentation

  • Popis výsledku anglicky

    Media texts can be analyzed and interpreted from different theoretical resources using different methodological tools. The starting theoretical frameworks of qualitative research and the associated methodological tools, and in the wider context, individual communication competencies, including items like faith or prejudices, determine and define how to interpret media texts. The postmodern concept of social reality as a product of narrative activities and narratology analysis represent promising interpretative models and keys to media texts. The aim of the study is to explain ? from this viewpoint ? the starting points and methodics of interpretation of static visual image texts ? photos, art paintings, illustrations, posters that have become basic tools of teaching in textbooks or data-video presentation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů