Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00081915" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00081915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universities are the pioneers of e-learning but the process of teaching and learning on-line has not yet been sufficiently innovated (at least in the context of the Czech Republic). My contribution suggests a shift from the instructive (linear) approachto games, a shift which I believe provides an ample opportunity to develop an alternative educational model based on the teaching principles incorporated in digital games as learning systems. Playing, using and consuming digital games as a contemporary medium of choice for my generation structures students´ everyday life. It leads to a transformation of our habits and creates a need for a new form and content of communication. The aim of interaction here in general is to switch over from one-way instruction to active student engagement in the subject matter, in cooperation with other participants.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses

  • Popis výsledku anglicky

    Universities are the pioneers of e-learning but the process of teaching and learning on-line has not yet been sufficiently innovated (at least in the context of the Czech Republic). My contribution suggests a shift from the instructive (linear) approachto games, a shift which I believe provides an ample opportunity to develop an alternative educational model based on the teaching principles incorporated in digital games as learning systems. Playing, using and consuming digital games as a contemporary medium of choice for my generation structures students´ everyday life. It leads to a transformation of our habits and creates a need for a new form and content of communication. The aim of interaction here in general is to switch over from one-way instruction to active student engagement in the subject matter, in cooperation with other participants.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN13 Proceedings. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    9788461638222

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1003-1013

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000346798301006