Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender differences in mathematics and science: the role of the actiotope in determining individuals' achievements and confidence in their own abilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074254" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13598139.2014.916092" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13598139.2014.916092</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13598139.2014.916092" target="_blank" >10.1080/13598139.2014.916092</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender differences in mathematics and science: the role of the actiotope in determining individuals' achievements and confidence in their own abilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite changes, gender differences in math and science continue to exist in some countries. We examined whether the actiotopes of boys and girls at the high school level in math and science differed and the extent to which (a) their actiotope components, (b) the progressive development of their actiotopes (dynamic perspective), and (c) the co-adaptation of their actiotopes (systems perspective) function as predictors for girls' and boys' achievements and confidence in one's own abilities in math and science. To answer these questions, we examined girls and boys (N=361) in Canada, the Czech Republic, and Germany with a questionnaire. The results suggest that girls are less effective at progressively developing their actiotopes in the fields of math andscience and that modifications in their actiotopes were less well balanced by stabilizing forces.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender differences in mathematics and science: the role of the actiotope in determining individuals' achievements and confidence in their own abilities

  • Popis výsledku anglicky

    Despite changes, gender differences in math and science continue to exist in some countries. We examined whether the actiotopes of boys and girls at the high school level in math and science differed and the extent to which (a) their actiotope components, (b) the progressive development of their actiotopes (dynamic perspective), and (c) the co-adaptation of their actiotopes (systems perspective) function as predictors for girls' and boys' achievements and confidence in one's own abilities in math and science. To answer these questions, we examined girls and boys (N=361) in Canada, the Czech Republic, and Germany with a questionnaire. The results suggest that girls are less effective at progressively developing their actiotopes in the fields of math andscience and that modifications in their actiotopes were less well balanced by stabilizing forces.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1272" target="_blank" >GAP407/11/1272: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    High Ability Studies

  • ISSN

    1359-8139

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    35-51

  • Kód UT WoS článku

    000338005500004

  • EID výsledku v databázi Scopus