Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074289" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Intellectually gifted students with a learning disability Paths from school achievement paradoxes to success

  • Popis výsledku anglicky

    The publication deals with the issue of concurrent intellectual giftedness and learning disability in secondary school and university students. Besides giving a general insight aimed at the issue of forming giftedness in the period of adolescence and early adulthood, it concentrates in particular on questions associated with successful overcoming of these students? school disadvantage related to their learning disability. On particular examples of responses given by gifted students with the so-called twice exceptionality, it shows which factors and conditions can lead to successful compensation of their specific handicaps and simultaneously to the development of their gift and, vice versa, which facts can be risky in this process. Special attention ispaid to compensation strategies used by these students, questions related to motivation, understanding and acceptance of twice exceptionality, but also the issue of emotional support of these students by their parents and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1272" target="_blank" >GAP407/11/1272: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021075207

  • Počet stran knihy

    140

  • Název nakladatele

    Muni Press

  • Místo vydání

    Masarykova univerzita, Brno

  • Kód UT WoS knihy