Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074386" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2014.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new paradigm in social research on children, accepting the child as an important social actor, has its methodological and ethical specifics. In doing research on children, child-friendly research techniques are used with an emphasis on children?s rights. The attempt of the researcher to apply a new method in studying children may come into conflict with the authoritarian approach to children in the school environment, where such research most often takes place. We shall examine both the conflicts between school situations and the expectations of the new approach to children in the following material using the experience of our own research on children.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The new paradigm in social research on children, accepting the child as an important social actor, has its methodological and ethical specifics. In doing research on children, child-friendly research techniques are used with an emphasis on children?s rights. The attempt of the researcher to apply a new method in studying children may come into conflict with the authoritarian approach to children in the school environment, where such research most often takes place. We shall examine both the conflicts between school situations and the expectations of the new approach to children in the following material using the experience of our own research on children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F1033" target="_blank" >GAP404/11/1033: Rodina pohledem dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    84-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus