Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074386" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2014.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The new paradigm in social research on children, accepting the child as an important social actor, has its methodological and ethical specifics. In doing research on children, child-friendly research techniques are used with an emphasis on children?s rights. The attempt of the researcher to apply a new method in studying children may come into conflict with the authoritarian approach to children in the school environment, where such research most often takes place. We shall examine both the conflicts between school situations and the expectations of the new approach to children in the following material using the experience of our own research on children.
Název v anglickém jazyce
Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment
Popis výsledku anglicky
The new paradigm in social research on children, accepting the child as an important social actor, has its methodological and ethical specifics. In doing research on children, child-friendly research techniques are used with an emphasis on children?s rights. The attempt of the researcher to apply a new method in studying children may come into conflict with the authoritarian approach to children in the school environment, where such research most often takes place. We shall examine both the conflicts between school situations and the expectations of the new approach to children in the following material using the experience of our own research on children.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F1033" target="_blank" >GAP404/11/1033: Rodina pohledem dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
84-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—