Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zavádění participace dětí a mládeže v kontextu kvality péče v sociálních službách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076381" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ceskobritska.eu/Projekty.aspx" target="_blank" >http://www.ceskobritska.eu/Projekty.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zavádění participace dětí a mládeže v kontextu kvality péče v sociálních službách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Myšlenka, že se děti a mladiství mohou a mají podílet na rozhodování v kontextu sociálních služeb, se však neuplatňovala vždy. Dřívější pohledy na participaci se zaměřovaly převážně na dospělé, a také v oblasti služeb pro děti a mládež se vycházelo z předpokladu, že zapojením rodičů dochází automaticky k reprezentaci nejlepších zájmů dítěte. McNeishová a Newman (2002) komentují vývoj participativního diskursu v anglosaském prostředí a konstatují, že v současnosti se zde ovšem již nevede debata o tom, zda děti a mladistvé do rozhodování zapojovat, ale spíše hledají cesty, jaké přístupy k zapojení uplatňovat v různých podmínkách a situacích, aby toto zapojení dětí a mladistvých bylo účinné a autentické. V českém prostředí se zdá, že k samozřejmosti představy o zapojování dětí a mladistvých do rozhodování v kontextu sociálních služeb máme ještě dosti daleko.

  • Název v anglickém jazyce

    Participation of children and youth in the context of social services

  • Popis výsledku anglicky

    The idea that children and adolescents can and should participate in decision-making in the context of social services did not apply at all times. Earlier views on participation focused mainly on adults, and also in services for children and youth were based on the assumption that parental involvement is automatic to represent the best interests of the child. McNeish and Newman (2002) comments on the development of participatory discourse in the Anglo-Saxon world, and note that currently there is no longer a debate about whether children and young people should participate in decision-making, but rather seek ways to involve approaches which apply in different conditions and situations that the involvement of children and young people to be effective and authentic. In the Czech environment, it seems obvious that the idea of the involvement of children and young people in decision-making in the context of social services is still quite far away.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Participace a nové přístupy k práci s ohroženými dětmi a rodinami

  • ISBN

    9788090559813

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    38-56

  • Počet stran knihy

    139

  • Název nakladatele

    Česko-Britská o.p.s.

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly