Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to develop and manage a participative organization in social services with children and youth?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00087095" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00087095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to develop and manage a participative organization in social services with children and youth?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The idea that children and adolescents can and should participate in decision-making in the context of social services management for youth and children started to be discussed relatively recently in the Czech Republic (Nosál &amp; Čechová, 2014). Earlier views on participation focused mainly on adults, and at the same time the area of services for children and teenagers was based on the assumption that by involving adults (parents, teachers and so-cial workers) the best interests of the child would automatically be represented. McNeish and Newman (2002) note that currently there is no longer a debate about whether to include children and young people in the decision-making process, but rather ways are being sought to find different approaches to participation which apply in different con-ditions and situations. In the Czech environment, however, it still seems that the involvement of children and teenag-ers in decision-making in the context of social service management is not routine.

  • Název v anglickém jazyce

    How to develop and manage a participative organization in social services with children and youth?

  • Popis výsledku anglicky

    The idea that children and adolescents can and should participate in decision-making in the context of social services management for youth and children started to be discussed relatively recently in the Czech Republic (Nosál &amp; Čechová, 2014). Earlier views on participation focused mainly on adults, and at the same time the area of services for children and teenagers was based on the assumption that by involving adults (parents, teachers and so-cial workers) the best interests of the child would automatically be represented. McNeish and Newman (2002) note that currently there is no longer a debate about whether to include children and young people in the decision-making process, but rather ways are being sought to find different approaches to participation which apply in different con-ditions and situations. In the Czech environment, however, it still seems that the involvement of children and teenag-ers in decision-making in the context of social service management is not routine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The International Scientific Conference INPROFORUM 2015

  • ISBN

    9788073945367

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    87-92

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000383863800013