Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School and peer contexts of bullying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00078089" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00078089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School and peer contexts of bullying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter synthesized recent research on bullying and victimization in educational settings. The chapter drew on literature related to the impact of the school context, particularly school climate and school characteristics, on youths? involvement inbullying, as victims and perpetrators. This section of the chapter discussed studies on the effect of school size, class size, racial and ethnic minority composition, and school location on school bullying. School climate was also examined, specificallyteachers? attitudes and students? perceptions of teachers? attitudes, and how such climates relate to school bullying. At the end of this section, school-based preventive intervention programs are described, highlighting the effective components of theseprograms. The second part of this chapter focused on peers? roles in school bullying. It also covered bystanders, peer clustering, peer ecology, and peer status, and how these impact school bullying involvement.

  • Název v anglickém jazyce

    School and peer contexts of bullying

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter synthesized recent research on bullying and victimization in educational settings. The chapter drew on literature related to the impact of the school context, particularly school climate and school characteristics, on youths? involvement inbullying, as victims and perpetrators. This section of the chapter discussed studies on the effect of school size, class size, racial and ethnic minority composition, and school location on school bullying. School climate was also examined, specificallyteachers? attitudes and students? perceptions of teachers? attitudes, and how such climates relate to school bullying. At the end of this section, school-based preventive intervention programs are described, highlighting the effective components of theseprograms. The second part of this chapter focused on peers? roles in school bullying. It also covered bystanders, peer clustering, peer ecology, and peer status, and how these impact school bullying involvement.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bullying: Prevalence, Psychological Impacts and Intervention Strategies.

  • ISBN

    1634630238

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    161-176

  • Počet stran knihy

    283

  • Název nakladatele

    Nova Publisher

  • Místo vydání

    Hauppauge, NY

  • Kód UT WoS kapitoly