Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socialization of Teenagers Playing The Sims. The Paradoxical Use of Video Games to Re-enchant Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00078509" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00078509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11588/rel.2014.0.12172" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11588/rel.2014.0.12172</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11588/rel.2014.0.12172" target="_blank" >10.11588/rel.2014.0.12172</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socialization of Teenagers Playing The Sims. The Paradoxical Use of Video Games to Re-enchant Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to scrutinize what video games can bring more into individuals? life; a doctoral research had been undertaken on the teenage audience of The Sims, a game simulating life. Combining quantitative and qualitative methods drove to design what I called the journey of self-discovery of the gamer and development of the video-ludological socialization concept (Lorentz, 2013). Adopting an overall angle, this paper apprehends video games as the manifestation of the re-enchantment of the world. To begin with the recall of the rationalization process presented by Max Weber (2001/1905), whose explained the recoil of religious institutions in our societies at his time by saying that science had replaced religion for explaining life and the world, called thedisenchantment. To a certain extend I claim here that video games are the perfect product of this rationalization movement (Caillois, 1967/1958). Paradoxically, video games allow their enthusiasts to live fantastic lives and dreamed situ

  • Název v anglickém jazyce

    Socialization of Teenagers Playing The Sims. The Paradoxical Use of Video Games to Re-enchant Life

  • Popis výsledku anglicky

    In order to scrutinize what video games can bring more into individuals? life; a doctoral research had been undertaken on the teenage audience of The Sims, a game simulating life. Combining quantitative and qualitative methods drove to design what I called the journey of self-discovery of the gamer and development of the video-ludological socialization concept (Lorentz, 2013). Adopting an overall angle, this paper apprehends video games as the manifestation of the re-enchantment of the world. To begin with the recall of the rationalization process presented by Max Weber (2001/1905), whose explained the recoil of religious institutions in our societies at his time by saying that science had replaced religion for explaining life and the world, called thedisenchantment. To a certain extend I claim here that video games are the perfect product of this rationalization movement (Caillois, 1967/1958). Paradoxically, video games allow their enthusiasts to live fantastic lives and dreamed situ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Online Heidelberg Journal of Religions on the Internet

  • ISSN

    1861-5813

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    279-300

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus